Zastava Bosne i Hercegovine

ZAKON O ZAŠTITI POTROŠAČA: Garancija ne mora uvek biti besplatna, imajući u vidu da ona obavezuje izdavaoca garancije pod uslovima pod kojima je data, da bi privukao kupce, izdavalac garancije ne uslovljava kupca, već garancija važi za artikal bezuslovno


Povodom teksta o tome da trgovci belom tehnikom nude kupcima ugovore o osiguranju uređaja kao produžene garancije, upitan je Sektor za zaštitu potrošača u Ministarstvu unutrašnje i spoljne trgovine za komentar. Višnja Rakić, pomoćnik ministra za potrošače, rekla je da se iz teksta nedvosmisleno može zaključiti da je reč o ugovoru o osiguranju, što nije predmet regulisanja Zakona o zaštiti potrošača ("Sl. glasnik RS", br. 88/2021).

- Da li trgovac pre zaključenja ugovora predugovorno informiše potrošača o predmetu ugovora, odnosno da li obmanjuje potrošača da se radi o garanciji, a ne o ugovoru o osiguranju, sa ove pozicije se ne može nedvosmisleno utvrditi. Ovo može biti utvrđeno inspekcijskim nadzorom - kaže Rakićeva. Ona objašnjava da garancija ne mora uvek biti besplatna, imajući u vidu da ona obavezuje izdavaoca garancije pod uslovima pod kojima je data, da bi privukao kupce, izdavalac garancije ne uslovljava kupca, već garancija važi za artikal bezuslovno. U nekim slučajevima, da bi važila data garancija, potrošač mora da registruje na primer uređaj na određeni sajt proizvođača, negde se garancija plaća, negde je uračunata u cenu, negde važi pod uslovom da se radi redovan servis koji se plaća (npr. za automobile, klima-uređaje i sl.) kod ovlašćenog servisera - kaže Rakićeva.

Kompanija Paragraf Lex ne preuzima odgovornost za tačnost i istinitost informacija prenetih iz spoljnih sadržaja odnosno drugih izvora, kao i za štetu koja eventualno iz toga, proistekne. Sve informacije objavljene u sekciji "Vesti" su namenjene u svrhu opšteg informisanja.

Izvor: Vebsajt Politika, Jelica Antelj, 25.01.2023.
Naslov: Redakcija