Zastava Bosne i Hercegovine

PREDLOG ZAKONA O BEZBEDNOSTI U ŽELEZNIČKOM SAOBRAĆAJU: Izmene zakona uticaće na vlasnike industrijskih koloseka kojih trenutno ima više od 100, a koji ispunjavaju uslove za rad


U Srbiji se tokom 2019. godine desilo 102 iskliznuća voza (u odnosu na ukupan broj upotrebljivih kilometara pruga), a iste godine je zabeleženo 43 nesreće na putnim prelazima, odnosno mestima gde se ukršta železnički i putni saobraćaj. Prošle, 2023. godine, broj iskliznuća je pao na 83, ali se broj nesreća na putnim prelazima blago povećao (ukupno 45 slučajeva), zbog čega je država pristupila izmenama Zakona o bezbednosti u železničkom saobraćaju ("Sl. glasnik RS", br. 41/2018).

Nadležni procenjuju da bi se broj nesreća uvođenjem novih propisa smanjio za oko 5%.

Izmene zakona uticaće i na vlasnike industrijskih koloseka kojih trenutno ima više od 100, a koji ispunjavaju uslove za rad. Prema evidenciji Direkcije za železnice u Republici Srbiji trenutno ima 17 privatnih prevoznika za prevoz robe. Od toga, troje prevoznika radi za sopstvene potrebe.

Industrijski kolosek je železnički kolosek koji se priključuje na javnu železničku infrastrukturu i služi za dopremanje i otpremanje robe za vlasnika, odnosno nosioca prava korišćenja tog koloseka.

- Oblast bezbednosti u železničkom saobraćaju će biti dodatno regulisana… Što se tiče zajedničkih pokazatelja bezbednosti (nesreće, nezgode, pokazatelji koji se odnose na opasnu robu i tako dalje) očekuje se trend opadanja od 5% na godišnjem nivou - navodi se u analizi efekata Predloga zakona o bezbednosti u železničkom saobraćaju.

Posebna pažnja biće posvećena i transportu opasne robe. Pre četiri godine, zabeleženo je 39 nesreća u kojima je učestvovalo najmanje jedno železničko vozilo koje prevozi opasnu robu. U 25 takvih slučajeva došlo je do oslobađanja (odnosno curenja) takve opasne robe. Prošle godine takvih nezgoda je bilo 19, a u devet slučajeva je došlo do izlivanja opasnih tečnosti ili gasova.

Takođe, očekuje se povećanje broja sertifikovanih lica zaduženih za održavanje svih vrsta železničkih vozila, a ne samo onih za teretna kola kao u važećem zakonu. Prema evidenciji Direkcije za železnice, u 2019. godini nije bilo sudara vozova sa drugim železničkim vozilima, dok ih je u 2023. godini bilo dve.

Kada su u pitanju iskliznuća vozova, planira se da broj padne sa 83 na 79, a da se broj nesreća na putnim prelazima vrati na stanje iz 2019. godine, odnosno da ih opet bude 42.

Kada su u pitanju nesreće u kojima su stradala lica, a koje su izazvane železničkim vozilima u pokretu (udar voza), izuzev samoubistva, u 2019. godini ih je bilo 19. Godine 2023. taj broj se povećao na 26, a nakon izmena zakona se očekuje da će ih biti 20.

Kompanija Paragraf Lex ne preuzima odgovornost za tačnost i istinitost informacija prenetih iz spoljnih sadržaja odnosno drugih izvora, kao i za štetu koja eventualno iz toga, proistekne. Sve informacije objavljene u sekciji "Vesti" su namenjene u svrhu opšteg informisanja.


Izvor: Vebsajt eKapija, 11.10.2024.
Naslov: Redakcija